چرا سیستم نوبت دهی؟ زیرا هیچ‌کس دوست ندارد در صف منتظر بماند. این کار مانند اتلاف وقت است و بسیاری از مشتریان به جای اینکه در یک محل بیشتر وقت خود را خرید کنند، از همچنین محیطی دوری می‌کنند یا آن را ترک می‌کنند. در یک کسب ‌وکار موفق، یکی از اهداف اولیه ارائه یک تجربه مثبت مشتری است. یک سیستم نوبت دهی می‌تواند به شما کمک کند خطوط بلند صف را از بین ببرید و تجربیات مشتری را به نحوی تحت تاثیر بگذارید که سبب جذب هرچه بیشتر مشتریان شود.

باید در نظر داشته باشید سیستم‌های مدیریت صف بسیار بیشتر از این ها مزیت دارند و کار انجام می‌دهند  و تنها به شما در کاهش زمان انتظار کمک نمی‌کنند. در این مقاله ۵ مورد از مزایت استفاده ازدستگاه نوبت دهی در یک محیط را بررسی می کنیم:

  1. کاهش زمان انتظار در صف

یکی از مزایای استفاده از یک سیستم نوبت دهی با کیفیت در محیط، کاهش زمان انتظار برای مشتریان است. هیچ چیز ناامید کننده‌ تر از انتظار در خطوط صف که به آهستگی به جلو حرکت می کند، تیک تیک ساعت و صف خسته کننده، نیست. این موضوع سبب عدم پیشرفت کسب و کارتان می شود.

سیستم نوبت دهی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا صبر طولانی را حذف کرده، ماندن در راه های طولانی  را کاهش داده، و یک روش نوبت دهی موثر ایجاد کنید. مشتریان می‌توانند با استفاده از کامپیوتر و دستگاه تلفن همراه خود هنگام انتظار برای نوبت دهی، در محیط کسب و کار شما به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند. مثلا هنگام انتظار در اتاق انتظار شما، یک پیام صوتی از طریق تلفن  همراه خود گوش داده و یا به وب گردی بپردازند. و به راحتی از انتظار در کسب و کار شما لذت ببرند. این به سیستم شما انعطاف می‌دهد تا مشتریان هر جا که هستند بتوانند کار خود را انجام دهند و هر زمان که برای آن‌ها راحت‌ تر است به شما مراجعه کنند.

  • بهبود رضایت کارکنان

مزیت شگفت‌انگیز سیستم‌های نوبت دهی بی سیم، بهبود رضایت کارکنان است. زمانی که صف‌ها بطور ضعیف سازماندهی  شده و به صورت گیج‌کننده طولانی می شوند، کارکنان شما بخش بزرگی از زمان خود را صرف رسیدگی به مدیریت افراد و هرج مرج به وجود امده می‌کنند تا اطمینان حاصل ‌کنند که مشتریان اسناد و مدارک مناسب را دارند و به طور همزمان سعی می‌کنند اعصاب مشتریان ناامید را آرام کنند. به همین ترتیب، هنگامی که انتظار به درستی پی‌گیری می‌شود و مدیریت می‌شود، کارکنان تان می‌توانند بر روی کار خود تمرکز کنند و زمان خود را صرف تعامل با یک پایگاه مشتری راضی‌تر خواهند کرد. زمانی که کارکنان تان خوشحال هستند مشتریان شما خوشحال هستند و این مساله موحب رونق مضاعف کسب و کارتان خواهد شد.

  • استفاده از داده ها

به کمک استفاده از سیستم های نوبت دهی بی سیم شرکت مهندسی باربد، می توان از طریق جمع آوری داده های محیطی و گزارش گیری از آنها، بینش‌های ارزشمندی در فرآیندهای کسب و کار خود کسب کنید. داده های جمع آوری شده از طریق سیستم نوبت دهی باربد، به شما این امکان را می‌دهد که هر تراکنش رخ داده در محیط را به یک فرصت برای یادگیری در مورد کسب ‌وکار خود و بهبود رویه‌های عملیاتی تان تبدیل کنید. شما می‌توانید به داده‌های بلادرنگ برای هر صف در هر مکان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود که صف های کند و سایر حوزه‌های ضعیف را شناسایی کنید که بهره‌وری را کند کرده و در جهت بهبود آن بخش و کاهش  ناکارآمدی آن برنامه ریزی کنید. زمانی که نقاط ضعف شناسایی شد، می‌توانید راه‌حل‌هایی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و به حداقل رساندن صف و کاهش زمان انتظار مشتری را در دستور کار خود قرار دهید. سیستم های نوبت دهی بی سیم به شما این امکان را می‌دهد که از مشتریان خود بازخورد بگیرید و بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته بتوانید دقیقا بدانید که مشتریان در موردتان چه احساسی دارند. این بازخورد می‌تواند به شما کمک کند فرایندهایی را ایجاد کنید که نیازهای مشتریان خود را برآورده کرده و در عین حال در استراتژی کلی خدمت شما هماهنگ باشند.

  • کاهش هزینه‌ها

مهمترین مزیت استفاده از یک سیستم نوبت دهی، ویژگی های صرفه جویی در هزینه های ارائه شده است. کاهش زمان انتظار، بهبود بهره وری و افزایش رضایت مشتری منجر به رویه های عملیاتی بهتری می شود. علاوه بر این، وقتی صف ها و سایر فرآیندهای قابل بهبود را شناسایی می کنید، به خودتان فرصت می دهید تا هزینه ها را کاهش داده و پتانسیل درآمد را افزایش دهید. از طرف مقابل ناکارآمدی می تواند هزینه های گزافی را برای یک تجارت به وجود آورد که عمدتا این هزینه ها پنهان هستند. تحقیقات نشان می دهد در حقیقت، ناکارآمدی سیستمی می تواند  30٪ از درآمد سالانه برای یک تجارت هزینه اضافه کند. این هزینه های پنهان می تواند به معنای استخدام کارمندان بیشتر، به روز کردن فناوری، دادن پاداش و موارد دیگر باشد. با استفاده از سیستم های نوبت دهی و از بین بردن مشکلات و ناکارآمدی ها، سود خود را افزایش دهید. سیستم مدیریت صف می تواند به شما در این مسیر بهره وری و ایجاد فرآیندهای عملیاتی بسیار کارآمد کمک کند.

  • ارضای نیازهای مشتری

مزیت بزرگ دیگر استفاده از یک سیستم نوبت دهی برای کسب و کارتان این است که می‌تواند به شما کمک کند استراتژی‌هایی را توسعه و اجرا کنید تا نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید. از طریق داده‌های سایت، نظرسنجی‌های مشتریان، و ارتباطات تعاملی، یک ایده بهتر از این که چطور به مشتریان خود خدمت کنید را به دست خواهید آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سیستم های نوبت دهی و دریافت مشاوره لطفا با دفتر مرکزی شرکت مهندسی باربد به شماره ۴۲۷۶۳ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *