دفتر پیشخوان دولت، یکی از کسب و کارهایی است که سرویس‌های مختلفی را در حوزه ارتباطی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به دلیل ازدحام مراجعین، استفاده از سیستم نوبت دهی به افزایش راندمان آن کمک می کند. هدف از راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت، درکنار مراکزی همچون دفاتر خدمات قضایی و پلیس +۱۰، حرکت به سوی دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم می‌باشد.

برای راه‌اندازی دفتر پیشخوان به ملزومات و امکاناتی از قبیل فضای تجاری، سیستم‌هشدار دهنده، امکانات ایمنی و سایر سیستم‌ها نیاز است و مدیران این دفاتر ملزم به تهیه آنها می‌باشند اما یکی از سیستم‌هایی که شاید به جرات بتوان گفت جزء ملزومات این دفاتر است دستگاه‌های نوبت‌دهی می‌باشد که بسیاری از مدیران این دفاتر آن را نادیده ‌می‌گیرند.

دفاتر پیشخوان دولت خدمات گسترده‌ای از جمله ثبت احوال، ترازنامه‌های مالیاتی، امور بیمه‌ای، گواهینامه و تخلفات رانندگی، گذرنامه، خدمات گمرکی، پست بانک، خدمات مخابراتی و ارتباطی، پرداخت الکترونیک قبوض و … را در اختیار دارند. حال تصور کنید که مشتریان این دفاتر به دلیل عدم وجود دستگاه نوبت‌دهی، به کارمندان مراجعه نمایند. ازدحام افراد در مقابل میز پیشخوان باعث بی‌نظمی، عدم حق تقدم، اضطراب و افزایش استرس کارمند، اتلاف وقت مشتریان و … می‌شود که این امر موجب بروز نارضایتی مشتریان خواهد شد در حالیکه عملکرد صحیح و مناسب کارمندان  دفاتر پیشخوان دولت و رضایت‌مندی مشتریان بر میزان جذب مشتری و درآمد دفتر موثر است.

از طرفی، در بعضی مواقع، با توجه به خدمات گسترده دفاتر پیشخوان، مدیریت تصمیم می‌گیرد که تعدادی از کارمندان مسئول بخشی از خدمات گسترده و قابل عرضه دفتر باشند. بطور پیش‌فرض، مشتریان این دفاتر از این موضوع اطلاع ندارند و پس از حضور در دفتر به باجه ای که صف ندارد یا تعداد افراد منتظر در صف نسبت به سایر باجه ها کمتر است، مراجعه می‌نماید و اگر آن کارمند نتواند درخواست مشتری را انجام دهد باعث اتلاف وقت و نارضایتی مشتری می‌شود اما با سیستم نوبت‌دهی بی سیم باربد این مشکل مرتفع می‌شود و شما اطمینان خاطر دارید که مشتری نوبت خود را با توجه به نوع خدمتی که میخواهد دریافت و سپس به درستی به کارمند مربوطه مراجعه می‌نماید.

با اتکا به کیفیت سیستم نوبت‌دهی باربد، مشتریان شما بدون استرس و نگرانی بر روی صندلی‌های انتظار می‌نشینند و پس از فراخوانی نوبت، به میز پیشخوان و کارمند مربوطه مراجعه می‌نمایند.

شرکت مهندسی باربد تاکنون با بیش از هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور در زمینه تجهیز سیستم های نوبت دهی همکاری داشته است. نصب آسان و سریع، پشتیبانی ۲۴ ساعته، سادگی و سهولت جابجایی سیستم (مناسب برای مکان‌های استیجاری) به دلیل ارتباط بی‌سیم کلیه تجهیزات، عدم نیاز به کامپیوتر، دلایل عمده‌ای است که موجب رضایتمندی مدیران این دفاتر شده است.

1 پاسخ به لزوم استفاده از سیستم نوبت دهی در دفاتر پیشخوان

[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *